20 Nisan 2010 Salı

Matematik Nedir?

Matematik nedir?

İsmini vermek istemediğim bir üniversitede ilköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerine Matematik ve Yaşam dersinde soruLan bir soru.Peki kaç tanesi doğru cevaplayabiliyor.Bırakın doğrusunu cevap veremiyor.İşte Türkiye'deki eğitim sistemimiz."Ezberci insanlar yetiştirmek".

Türev alabiliyoruz ama türevin anlamını bilmiyoruz.2 katlı integral alıyoruz ama integral nedir,nasıl bulunmuştur cevap veremiyoruz.Lisede gördüğümüz tüm dersler sadece öss ye endekslenmiş durumda.Formülü veriyoruz öğrenciye sadece sayıları yerine koymak kalıyor.Peki suç öğretmenlerde mi?Hayır.Çünkü sistem bunu istiyor.Sınavlar bunu ölçüyor

Hala daha eğitim sistemimizin Avrupa'dan geri olduğunu iddia edip üzülüyoruz.Ama aslında bu sistemle bugünleri görmemize şükür bile etmeliyiz...

Dediğim gibi suç öğretmenlerdede değiL.Öğrenciye ispat öğretiyorsunuz,veliler sizi müdüre şikayet ediyor."Vay efendim başka öğretmenler soru çözüyor,sen ispat veriyorsun.Öss de çıkmıyor ne yapsın bunu çocuk".Yani gerçek bilgi öss yada öys yada ygs (sadece ismin değiştiği ama sisteminin hep aynı kaldığı sınav) de çıkan sorulardan ibaret.

Hayır sistemi devam ettirenleride eleştiremiyorsunuz çünkü daha iyi bir sistem oturtulamıyor.Bilmiyorum bu durum ne kadar devam edecek ama en büyük görev eğitimcilere düşüyor.Eğitim psikologları,felsefecileri...vs.Şüphesiz bu durumdan onlarda memnun değiller ama ben biraz daha fazla çalışma yapmalarını istiyorum...

Belkide 1000 kişi bahsetti bu konudan ama bir de ben bahsedeyim dedim.Çünkü bu sistemin içindeyim ve belkide en iyi tanıyanlardanım...

...?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder